SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü kavram. Fakat bu dü kavram konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışdataş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri midein ciddi olan bu dü kavram, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı azıcık daha hevesligelgel ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması midein meydana getirilen çkızılışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş arkaışı maslahatlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini artırmaya yönelik bir çkızılışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da bayağı önemlidir. Başkaca SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çkızılışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkızılışmalardır. SEM belli bir bütçe midein verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları belli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde eylemek midein meydana getirilen çkızılışmalardır. Gelin, bu zıtlaştırmayı azıcık daha hevesligelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki ayırt; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Kısaca SEO midein en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi midein yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama kavramı arasındaki bir öbür önemli ayırt da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları olduğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkızılışmalarında bu gidiş değişikdır. SEO çkızılışmaları daha natürel icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir gidiş geliş sıkıntısızışı sağlar.
Bu dü kavram, mideerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çkızılışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise nişane daha ticari olduğu midein mideerikler SEO çkızılışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu ummak değildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü kavram arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha eksiksiz evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.