Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaşadığı sosyete içre kıymeti olan , kabiliyet, hâl ve vesair davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tümüdür.

Eğitim, önceden saptanmış esaslara gereğince insanların davranışlarında belli gelişmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Eğitim; kişinin davranışlarındaki yaşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğanlayışme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kadar eğitimin bir çok tanılamamı örgülabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:

“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin fakatçlarına usturuplu ) bileğanlayışme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu teşhis gereğince;

· Eğitim bir vetiretir.

· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının istenilen yönde bileğanlayıştirilmesi fakatçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğanlayışme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç çizgi öğesi vardır.

1. Lakinç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Eğitim fakatçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı cümle kültürler karınin ayrımsızdır. Lakinçların içeriği ve öğrenme karınin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre gereğince bileğanlayışebilir, fakat sürecin doğkakımı bileğanlayışmez.

Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birokkalı filozof ve eğitimci, eğitimin ne evetğuna üzerine farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçün tanılamamı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğanlayışikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içre eğitime üzerine bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğanlayışikliği” ve “müddetç” kadar kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.

Eğitim, anatomi karınin dirim boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere usturuplu olabileceği kadar istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim sürecinin anlayışletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kadar gelişigüzel bile olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim bilimi merkezleri kadar mekânlarda maruz eğitim bilimi formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Eğitim Türleri
Eğitim türlerine gereğince sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi çıkmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda ya da kurumlarda belli bir plan ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci idari bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim bilimi ise bizatihi gelişen ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim Sistemi
Eğitim, bir düzenek olarak ele allıkındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç çizgi ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Göz; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, tesisat, maliyet, personel kadar fiziksel unsurlardır. Süreç; mektep içre gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, yetki, test payanları kadar istenilen davranış bileğanlayışiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko